Stor takk til alle som stilte på dugnaden i båthavnen 10 og 12.09.24
Ønsker du å utføre dugnad utenom vanlige dugnadsdager, så ta kontakt med dugnadssjef. Mer info finner du her
Medlemmene plikter å holde seg orientert om lagets lover og vedtekter, bl.a. at medlemmer som disponerer båtplass plikter å utføre dugnad i båtsesongen.
Nærmere informasjon gies i forbindelse med eventuell tildeling av plass.
Vi i styret vil prøve å kartlegge hvilke kvalifikasjoner du/dere har som medlemmer for å kunne bruke dere best mulig for båtlaget. Er du f.eks tømrer kan du brukes til mye praktisk arbeid. Har du andre kvalifikasjoner hadde det vært greit å få vite hva. Kan vi bruke egne medlemmer fremfor å betale firma utenfra sparer vi penger på det. Hadde vært fint om det ble gitt en melding til Dugnassjefen slik at han får notert det ned. Takker for all god dugnad som er blitt utført våren 2024.
For spørsmål kontakt Dugnadssjef Tor-Petter Bjørnnes.
Mobil: 926 82 496 eller e-post:
Styret hadde en inspeksjonrunde 16.09.24 på bryggene for å sjekke at det ikke befant seg "snubletråder" som kunne forutsake uhell. Noe tauverk ble fjernet, men ellers veldig bra. Det er spesielt viktig at det er ryddig når snøen dekker bryggene.
Bensinkanner som inneholder bensin må lagres i eget stålskap som er plassert ved brygge 3.
Hjertestarter er nå plassert ved oppslagstavlen i båtlaget. Tips om bruken finner du her
FAMILIEDAGEN 2024
Vi er veldig glad for at så mange møtte opp på familiedagen 2024. Det var ca 140 besøkende og været var med oss. Vi Redninsselskapet for at de stilte med båt og aktivitet i havnen. Henstiller til medlemmer å være medlem i RS. Her var planen for dagen her.
Styret ønsker alle medlemmer en god sommer og fin båtsesong.
Vi minner om at alle må sørge for at styret har rett e-post adresse fra medlemmer. Har du ikke mottatt e-post i 2024, må du informere styret om rett e-post. Send dette til:
Søknadsfrist for båtplass var 01.02.24 og disse er ferdig behandlet av havnesjef. Havneanlegget er nå fult besatt.
Husk at det er krav til alle båter i havnen at disse skal være registrert i småbåtregisteret eller skipsregisteret og påført registreringsnummer på lett synlig plass.
Kameraovervåking i havnen er nå etablert etter plan og godkjenning.
Vi håper dette vil hjelpe til at vi unngår uønskede hendelser i havnen.
Ble holdt på Tertnes Bedehus 11. april 2024.
Årsmøtene finner du ved å logge deg inn på medlemsidene.
Bergen kommune ved Plan- og Bygningsetaten har informert båtlaget at de godkjenner legalisering av område 01-02-03 og 04. Tiltakene tilfredstiller kravene og gir dermed båtlaget godkjent ferdigattest. Dette var gode nyheter for båtlaget og styret jobber videre med flytebryggen for småbåter.
Brukernavn og passord til båtlaget sin hjemmeside er endret. E-post er sendt alle registrerte medlemmer.
Vaktinstrukser finner du i vedtekter på medlemsiden. Det er svært viktig at begge vaktene signerer med fullt navn i vaktprotokollen i vaktrommet etter utført vakt. Årsmøtet 2020 endret vaktordningen i båtlaget. F.o.m. 2020 skal medlemmene i praksis kun gå en familievakt eller 2 enkeltvakter. Kameraovervåkning i båthavnen er også et viktig bidrag for å hindre tyveri i havnen. Vaktlisten finnes under vaktordning nederst på medlemssiden.