Ny informasjon fra prosjektgruppen "Bryggefornying" finner du under linken "Prosjekt Bryggefornying" nederst på Medlemssiden. Denne er oppdatert med informasjon fra 08.10.25.
Husk at det er krav til alle båter i havnen at disse skal være registrert i småbåtregisteret eller skipsregisteret og påført registreringsnummer på lett synlig plass.
Kameraovervåking i havnen er nå etablert etter plan og godkjenning.
Vi håper dette vil hjelpe til at vi unngår uønskede hendelser i havnen.
Vaktinstrukser finner du i vedtekter på medlemsiden. Det er svært viktig at begge vaktene signerer med fullt navn i vaktprotokollen i vaktrommet etter utført vakt. Årsmøtet 2025 endret vedtektene for vaktordning fra 2026. Vi går tilbake til ordningen at medlemmer har en familievakt og en enkeltvakt. Kameraovervåkning i båthavnen er et viktig bidrag for å hindre tyveri og uønskede hendelser i havnen. Vaktlisten finnes under vaktordning nederst på medlemssiden.
Dugnad ble utført i båthavnen 20 og 22.05.2025
Ønsker du å utføre dugnad utenom vanlige dugnadsdager, så ta kontakt med dugnadssjef. Mer info finner du her (er under arbeid)
Medlemmene plikter å holde seg orientert om lagets lover og vedtekter, bl.a. at medlemmer som disponerer båtplass plikter å utføre dugnad i båtsesongen.
Nærmere informasjon gies i forbindelse med eventuell tildeling av plass.
Vi i styret vil prøve å kartlegge hvilke kvalifikasjoner du/dere har som medlemmer for å kunne bruke dere best mulig for båtlaget. Er du f.eks tømrer kan du brukes til mye praktisk arbeid. Har du andre kvalifikasjoner hadde det vært greit å få vite hva. Kan vi bruke egne medlemmer fremfor å betale firma utenfra sparer vi penger på det. Hadde vært fint om det ble gitt en melding til Dugnassjefen slik at han får notert det ned. Takker for all god dugnad som er blitt utført i 2024.
For spørsmål kontakt Dugnadssjef Robert Andersen.
Mobil: 921 20 606 eller e-post:
Vi minner om at alle må sørge for at styret har rett e-post adresse fra medlemmer. Har du ikke mottatt informasjon, må du informere styret om rett e-post. Send dette til:
Tildeling av båtplass i år er nå ferdig behandlet av havnesjef. Det er fortsatt mulig det kan forekomme ledige plasser i sesongen, så vi anbefaler å kontakte havnesjef hvis du har ønsker om å leie plass.
Søknadsskjema finnes under: Kjøp/ leie båtplass.
Årsmøte i år ble holdt på Tertnes Bedehus 19. mars kl 18.00.
Årsmøtene finner du ved å logge deg inn på medlemsidene. På denne siden finner du alt om årsmøte 2025
Styret hadde en inspeksjonrunde 16.09.24 på bryggene for å sjekke at det ikke befant seg "snubletråder" som kunne forutsake uhell. Noe tauverk ble fjernet, men ellers veldig bra. Det er spesielt viktig at det er ryddig når snøen dekker bryggene.
Bensinkanner som inneholder bensin må lagres i eget stålskap som er plassert ved brygge 3.
Hjertestarter er nå plassert ved oppslagstavlen i båtlaget. Tips om bruken finner du her
Bergen kommune ved Plan- og Bygningsetaten har informert båtlaget at de godkjenner legalisering av område 01-02-03 og 04. Tiltakene tilfredstiller kravene og gir dermed båtlaget godkjent ferdigattest. Dette var gode nyheter for båtlaget og styret jobber videre med flytebryggen for småbåter.
Brukernavn og passord til båtlaget sin hjemmeside er endret. E-post er sendt alle registrerte medlemmer.